Sposób na poprawę jakości skóry – zabieg radiofrekwencji mikroigłowej

Za

Radiofrekwencja mikroigłowa to metoda liftingu bez użycia skalpela. Pozwala zwiększyć napięcie skóry, usuwać zmarszczki, blizny, rozstępy. Opinie o radiofrekwencji mikroigłowej są bardzo pozytywne, ponieważ jest bezbolesna, małoinwazyjna i nie wymaga długiej rekonwalescencji. Można wykonać ją przez cały rok – nawet latem.

Na czym polega radiofrekwencja mikroigłowa?

Radiofrekwencja mikroigłowa to tzw. termolifting.  Polega na nakłuwaniu skóry mikroigłami przy jednoczesnym podgrzewaniu jej z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o częstotliwości radiowej. Takie oddziaływanie na tkanki intensywnie stymuluje ich przebudowę. Mikrouszkodzenia skóry po nakłuciach pobudzają ją do regeneracji, czyli syntezy kolagenu i elastyny. Podgrzanie tkanek zaś powoduje lokalną intensyfikację metabolizmu i krążenia krwi, a tym samym lepsze odżywienie skóry, oczyszczenie jej z toksyn, a nawet zmniejszenie objętości tkanki tłuszczowej.

Wskazania do zabiegu radiofrekwencji i jego efekty

Zabieg rekomendowany jest osobom, które zmagają się z problemem utraty jędrności skóry w obrębie twarzy, szyi, dekoltu, ale też w innych obszarach ciała, np. na ramionach czy brzuchu. Skutecznie radzi sobie także z takimi defektami estetycznymi, jak blizny (w szczególności potrądzikowe), rozstępy, przebarwienia, rozszerzone pory skóry. Zabieg można stosować w leczeniu nadpotliwości.

Czy warto robić radiofrekwencję mikroigłową?

Oczywiście! Pierwsze rezultaty widoczne są niemal od razu – skóra w obszarach poddanych zabiegowi zyskuje lepsze napięcie, staje się jędrniejsza. W ciągu kilku tygodni można dostrzec jej wyraźne zagęszczenie, wyrównanie kolorytu i wygładzenie zmarszczek. W przypadku zabiegów na twarz następuje poprawa jej owalu czy redukcja efektu opadania powiek.

Rezultaty zabiegu utrzymują się nawet do kilku lat. By jednak cieszyć się tak długo młodym wyglądem, należy poddać się serii 3-6 zabiegów. Ich liczba zależy od stanu skóry i oczekiwanych rezultatów. Jak często wykonywać radiofrekwencję mikroigłową? Zabieg warto powtarzać w odstępach 30 dni.

Radiofrekwencja – przeciwwskazania do zabiegu

Jak przypadku każdego zabiegu istnieją przeciwwskazania do wykonania procedury. Zabiegu nie powinno się wykonywać u osób:

• w ciąży lub karmiących piersią,
  • z aktywną chorobą nowotworową,
  • nieuregulowaną chorobą przewlekłą, np. cukrzycą, nadciśnieniem,
  • z rozrusznikiem serca,
  • w czasie infekcji,
  • przyjmujących retinoidy lub światłoczułe antybiotyki.

Przeciwwskazaniem do radiofrekwencji jest także świeża opalenizna, niemniej zabieg nie uwrażliwia na promieniowanie słoneczne, więc można wykonywać go latem. Wprawdzie wskazane zaleca się stosowanie po zabiegu kremu z filtrem UV50, niemniej związane z ekspozycją na słońce powikłania po radiofrekwencji mikroigłowej – przebarwienia czy podrażnienia skóry – należą do rzadkości. Nie dochodzi bowiem do takiego naruszenia naskórka, jak po zabiegach laserem czy kwasami kosmetycznymi.

Czy radiofrekwencja mikroigłowa jest bezpieczna?

Prawidłowo wykonany zabieg nie niesie z sobą ryzyka powikłań. Ślady po radiofrekwencji mikroigłowej zwykle utrzymują się nie dłużej niż 3 dni. Skóra jest lekko zaczerwieniona i tkliwa, może też wystąpić niewielka opuchlizna. Po zabiegu można jednak od razu powrócić do normalnej aktywności.

Zabieg ten należy do małoinwazyjnych, a przez to bardzo bezpiecznych procedur. Urządzenie, z pomocą którego jest wykonywana, działa na niewielkiej, ściśle kontrolowanej głębokości. Kontroli podlega też intensywność nagrzewania tkanek. Oczywiście bezpieczeństwo zabiegu zależy od jakości użytego sprzętu oraz umiejętności jego operatora. Zabieg powinien wykonywać doświadczony lekarz specjalista medycyny estetycznej.