Czym zajmuje się ginekologia estetyczna?

Ginekologia estetyczna - czym się zajmuje?

Wygląd Twoich narządów płciowych krępuje Cię w sytuacjach intymnych? Zmiany, jakie zaszły w Twoim ciele po urodzeniu dziecka, są przyczyną dyskomfortu podczas zbliżeń z partnerem? A może zmagasz się dolegliwościami intymnymi po menopauzie? Zainteresuj się nieinwazyjnymi metodami ginekologii estetycznej!

Ginekologia estetyczna – co to za dziedzina medycyny?

Ginekologia estetyczna (określana też mianem „ginekologia kosmetyczna”) to stosunkowo nowy, ale dynamicznie rozwijający się dział medycyny. Obejmuje zabiegi korekty zewnętrznych narządów płciowych oraz pochwy. Ich celem jest podniesienie estetyki sromu, ale też poprawa funkcji seksualnych, a nawet komfortu codziennego życia.

Do niedawna ginekologia estetyczna była tożsama z chirurgią plastyczną kobiecych narządów płciowych – operacjami takimi, jak waginoplastyka (plastyka pochwy) albo labioplastyka (korekta warg sromowych mniejszych). Opisywany dział medycyny zrewolucjonizowały takie wynalazki, jak HIFU czy laser FOTONA. Narzędzia te wykazują wysoką skuteczność i bezpieczeństwo działania w przypadku liftingu innych okolic ciała. Dzięki postępowi technologii można wykonać z ich użyciem nieinwazyjne zabiegi ginekologii estetycznej.

Kto może skorzystać  z zabiegów ginekologii estetycznej?

Wskazaniami do zabiegów z zakresu ginekologicznej medycyny estetycznej są wrodzone nieprawidłowości w budowie zewnętrznych narządów płciowych, zmiany spowodowane ciążą i porodem, przebytymi operacjami albo urazami, a także fizjologicznymi procesami starzenia się organizmu. Nieoperacyjna ginekologia kosmetyczna praktykowana w gabinetach medycyny estetycznej może rozwiązać m.in. takie problemy, jak:

• asymetria lub przerost warg sromowych,
  • przerost tkanki tłuszczowej wzgórka łonowego,
  • blizny (np. po nacięciu krocza),
  • suchość lub/i spadek elastyczności pochwy,
  • częste infekcje intymne,
  • wysiłkowe nietrzymanie moczu.

Zabiegi służące korekcie estetyki sromu

Zabiegi z zakresu ginekologii estetycznej służą m.in. poprawie wyglądu warg sromowych. Jedną z metod ich korekty jest laserowa rewitalizacja. Energia lasera inicjuje intensywną regenerację włókien kolagenowych, dzięki czemu wargi sromowe obkurczają się – stają się bardziej kształtne i jędrne. Taki zabieg jest całkowicie bezbolesny dzięki miejscowemu znieczuleniu i nie wymaga długiego okresu rekonwalescencji. Jego efekty nie są widoczne od razu (zmiana przebiega stopniowo), ale są długotrwałe.

Rewitalizację warg sromowych wspomagają iniekcje kwasu hialuronowego, który wypełnia i ujędrnia tkanki w podobny sposób, jak w przypadku wolumetrii twarzy. Mało inwazyjną metodą korekty sromu jest także terapia osoczem bogatopłytkowym, czyli substancją pozyskaną z krwi pacjentki. Zawiera ono czynniki wzrostu, które stymulują przebudowę tkanek, dzięki czemu odzyskują młodzieńczy wygląd – skóra warg sromowych staje się bardziej napięta i lepiej nawilżona.

Niechirurgiczne metody obkurczania pochwy

Kobiety po menopauzie, a także niektóre pacjentki po urazach poporodowych lub operacjach ginekologicznych, zmagają się z problemem atrofii pochwy, czyli zanikiem jej tkanek, m.in. obniżeniem elastyczności i napięcia ścian, ścieńczeniem błon śluzowych.

Objawem tego schorzenia mogą być:

• suchość pochwy, większa podatność na urazy,
  • stany zapalne z towarzyszącym im pieczeniem, swędzeniem,
  • nawracające infekcje dróg moczowo-płciowych,
  • ból podczas stosunków płciowych,
  • nietrzymanie moczu,
  • zwiększona częstość oddawania moczu.

Zahamowaniu atrofii pochwy, a nawet wycofaniu jej objawów, mogą służyć m.in. metody ginekologii estetycznej. Rewitalizacja pochwy możliwa jest dzięki zabiegom laserowym polegającym na fototermicznym obkurczeniu ścianek pochwy (podobnie jak dzieje się to w przypadku rewitalizacji warg sromowych), co służy ich wzmocnieniu, a zarazem pozwala przywrócić większą kontrolę pęcherza moczowego. Inną metodą jest zabieg HIFU pochwy, który pozwala osiągnąć podobne rezultaty co zabiegi laserowe, ale poprzez oddziaływanie na tkanki ultradźwiękami. Wymienione procedury są całkowicie bezpieczne, bezbolesne i przynoszą długotrwały rezultat w postaci ciaśniejszej, bardziej elastycznej pochwy.

Rewitalizacja pochwy metodami ginekologii estetycznej

Sposobem na regenerację tkanek pochwy – jej lepsze nawilżenie, złagodzenie zmian zapalnych i ograniczenie ryzyka infekcji – jest zabieg z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego. Często stosowanym zabiegiem z zakresu ginekologii estetycznej jest także mezoterapia pochwy. Wprowadzenie pod jej śluzówkę preparatu leczniczego służy lepszemu nawilżeniu i odżywieniu. Działa przy tym wspomagająco w leczeniu wysiłkowego nietrzymania moczu.

Reasumując, ginekologia estetyczna pozwala rozwiązać problemy, które obniżają samoocenę, satysfakcję z życia płciowego, a nawet mogą stać się przyczyną wycofania z wielu aktywności. Służy też zdrowiu okolic intymnych, znakomicie wspomagając leczenie ginekologiczne.